پرسش‌ پاسخ شمارهٔ ۲۱

  
  پاسخ پرسش‌های مطرح شده تا تاریخ  ۶  اسفند ۱۳۸۹

چنانچه تا تاريخ فوق پرسشی مطرح نموده‌ايد، می‌توانيد پاسخ آن را با صدای محمدجعفر مصفا در این صفحه دريافت کنيد.

 + این پرسش‌پاسخ در قالب سه فایل صوتی، هر فایل حدود نیم ساعت، تهیه شده است. زمان برگزاری این پرسش‌پاسخ ششم اسفند ماه ۱۳۸۹ است. همچنین عکسی که ضمن گفتگو به آن اشاره می‌شود را در ادامه می‌توانید ملاحظه نمائید.


 + سایت محمدجعفر مصفا از آقای دکتر منصور بنانی بابت کمک به تهیهٔ این پرسش‌پاسخ قدردانی می‌نماید.

 برای دريافت هر فایل صوتی که حاوي پاسخ پرسش‌ها با صدای محمدجعفر مصفا است، با كليد سمت راست ماوس بروي لينک موردنظر كليك كرده و Save Target As را انتخاب نمائيد.

 پس از دريافت فايل، آن را با گوشی مبایل یا هر برنامه‌ای که mp3 پخش می‌کند، مي‌توانيد بشنويد.


 
همچنين مي‌توانيد با کليک کردن دکمه های پخش، اين پرسش‌پاسخ را (بدون دانلود) گوش دهيد:











چنانچه احیاناً نتوانستید از روش‌های فوق استفاده نمایید، از پوشهٔ مربوط به فایل‌های پرسش‌پاسخ در یکی از سه آرشیو بزرگ سایت می‌توانید دانلود نمایید:









عکسی که ضمن صحبت به آن اشاره می‌شود:





متن پرسش‌های شماره ۲۱:
(متن پاسخ‌‌ها نیز در آینده افزوده خواهد شد.)
 
سئوال‌ها و پیام‌های خوانندگان سایت:

+ برخی نام‌ها بدلیل حفظ حریم خصوصی افراد، تغییر داده شده‌اند.

1. مدیر سایت: متاسفانه برخی افراد از طرف شما و یا بنام شما وبلاگ‌ها و سایت‌هایی زده‌اند و یا در صفحاتی بروی اینترنت از قول شما سخنانی نقل کرده‌اند. آیا شما آنها را تایید می‌کنید؟

2. دارا: آقای مصفا، من دائماً خواب می‌بینم کسی را کشته‌ام. بنظر شما از دیدگاه بحث "هویت فکری"، علتش چیست؟ چه ارتباطی با هویت فکری می تواند داشته باشد؟

3. وهاب: آیا با کهولت سن و جسم، کیفیت عشق نیز تقلیل می‌یابد؟ چرا؟

4. محمد: آقای مصفا، اگر دوباره به دنیا بیاید آیا حاضرید همین راه را طی کنید؟

5. فرهاد: از بین نمازهای پنجگانه(صبح، ظهر، عصر، مغرب و عشاء) بنظر شما کدامیک با کیفیت بهتری امکان تحقق دارد؟

6. اکبر: آیا شما جیدو کریشنامورتی را ملاقات کردید؟ اگر ممکن است کمی درباره این ملاقات صحبت کنید.

7. افسانه: استاد، بنظر شما سئوال "هدف از زندگی و هستی(عالم)" فقط برای انسان هویت فکری پیش می‌آید یا برای انسان رها هم این سئوال مطرح می‌شود؟

8. علی: آقای مصفا یه جا خوندم اگه تمام گذشته ام رو برای کسی بگم سبک میشمو آرامش میگیرم. این واقعیت داره؟

9. قطره: سلام آقای مصفا، به نظرم می رسه " حرکت حال در ذهن " همان برنامه ریزی تصویری آگاهانه برای کاری است . مثلا برای مهمانی فردا می خواهم برنامه ریزی کنم که وسایل مورد نیاز برای تدارک میهمانی رو برم تهیه کنم .تماما آگاه به لحظه ی جاری هستم و نشستم ، خونه ، اطراف ، خودم ، هستی ، همه چی رو آگاهم وشروع می کنم تصویر سازی می کنم .
یعنی بطور آگاهانه از ذهن برای برنامه ریزی استفاده می کنم .
در این حالت دیگه این " ذهن " نیست که منو ورداره همه جا بگردونه ، بلکه ابزاری می شه برای من تا بهتر بتونم مجسم کنم که چه کارهایی لازمه .
البته باز ممکنه لابلای این هشیاری ، ذهن به هزار جا سرک بکشه و اتلاف وقت و عدم آگاهی رو برام به ارمغان بیاره.
ولی اون لحظاتی که هشیارانه ، ذهن رو در اکنون بکار می برم ، حرکت ذهن در حال است .
نوعی تصمیم گیری در اکنون ، قبل از انجام آگاهانه ی یک کار.
آقای مصفا لطفا راهنماییم کنید ، اینطوره یا نه ؟

10. بهروز: جناب آقای مصفا، با سلام. من در 51 سالگی هنوز هم در مقابل هر گروهی - حتی یکی دو نفر - دست و پایم را گم می کنم و تمام صورتم سرخ می شود ، عرق می کنم و صدایم می لرزد. حتی در محیطی که چندین و چند بار رفته ام - یعنی فقط منحصر به غریبه ها نیست - دچار همین حالت می شوم .از نوجوانی همین طور بوده ام. در کلاسهای دانشگاه دست به دامن اساتید می شدم تا از من نخواهند در مقابل کلاس صحبت کنم. آن چه بسیار آزارم می دهد این است که تنها فرزندم - دختری نوجوان - بسیار شبیه من شده و کاملا " خجالتی" است خیلی دلم می گیرد وقتی احساس می کنم ممکن است  تمام رنجهای مرا او هم احتمالا در مسیر پیش رو در زندگی  متحمل بشود
به روانپزشکان مراجعه کرده ام و سالهاست فلوکستین می خورم ولی تغییری در من ایجاد نشده
حتی با امید به این که هیپنوتیزم بتواند نجاتم بدهد مدتی به یک روانپزشک و سپس به شخصی به نام آقای ... مراجعه کردم اما هیچ فایده ای نداشت
بسیار ترسو هستم ، دوچرخه و موتور و رانندگی بلد نیستم از همه حیوانات ، ارتفاع و ... بسیار می ترسم
خلاصه درون متلاطم و غمگین و درب و داغانی دارم
حدود 10 سال است که کار نمی کنم اما مشکل مالی، فعلا ، ندارم
آیا این درد را می توانم  پایان بدهم ؟ چگونه ؟
با تشکر - بهروز

11. - شما برای ترک خود ارضایی کسیکه چند سال است به این عمل معتاد است چه راهی
پیشنهاد می کنید ؟

12. هما: با عرض سلام خدمت آقای مصفا و دوستان خوبشان که در راه آگاه کردن مردم تلاش میکنند.
چند دوری هست که کتابهای آقای مصفا را خواندم ولی (شاید به خاطر اینکه دو ریالی ام دیر می افته) نتونستم تفاوت اینکه نباید بر خود یا هویت فکری اشعار داشت ولی بر حرکات ذهن توجه داشت ،در چی هست ،لطفآ توضیح دهید یا اگر قسمتی از کتابی را باید بخونم تا این مطلب رو درک کنم بفرمایید.
با سپاس  

13. سعیدی: امام علی(ع) فرموده است: "خدا را از نقض شدن عهدها و پیمان‌ها شناخته‌ام."(نقل بمضمون). بنظر شما این جمله ارتباطی با عملکرد ذهن در جهت خلاف عملکرد حقیقت دارد؟

14. رحیم: با سلام و عرض ادب خدمت شما آقای مصفا،
ضمن سپاس و قدردانی از وجود شما از زحمات بزرگ شما برای پیدا کردن خودمان و نجات دادن چاهی که خود را درون آن قرار داده ایم یا انداخته ایم ،
بزرگوار، بنده رحیم هستم از کشور سوئیس، فرزندی دارم که ایشان مهندسی کامپوترش را از کشور سوئد و آمریکا با نمرت خوب گرفته است ،ایشان در یک سالی‌ که در آمریکا بوده است با چند کتاب فلسفی‌ آشنا میشود و یک سال بعد از بزگشتشان از آمریکا حرکتی غیر قابل تصور انجام میدهد (البته از نظر عقل کوچک من ) و آن اینکه یکسال و ۸ ماه پیش با پای پیاده از سوئد حرکت می‌کند به مقصد هند و بنده توانسته‌ام تا حالا دو بار ایشان را در کشور رمانی و استانبول ترکیه ملاقات کنم .
 الان که برای شما مینویسم ایشان در شهر آنکارا هست و تصمیم دارد که به سوریه برود ،این پسر کوله پشتی‌ حدود ۱۶ کیلویی بر پشت دارد و هر جا که شد میخوابد چه در مسجد چه در کلیسا چه در صومعه یا کوه و جنگل ،و کمی‌ که در دفترچه یادداشتش که به انگلیسی مینویسد نگاه کردم ،این جملات به چشمم خورده است ، که خدا همیشه با من است ،خدا من را خیلی‌ دوست میدارد خدا همیشه کمکم می‌کند، سوال بنده  از شما بزرگوار با خرد این هست که آیا پسرم که رنج بسیار سختی را در این راه میکشد ،آیا به دنبال خودش میگردد آیا می‌خواهد به نظر شما خودش را پیدا کند، از حضورتان استدعا دارم شما چه فکر می‌کنید، اگر مایل بودید تمام بیوگرافی ایشان را به  بطور مفصل برایتان بنویسم چون به یاری خدا وقتی‌ که به ایران عزیز بیاید از حضورتان وقتی‌ می‌خواهم که ایشان شما را ملاقات بکند، ایشان ۲۶ ساله هستند و وقتی‌ که به سوئیس آمدیم فقط ۳ سال داشتند و هر وقت که به صورت ایشان نگاه می‌کنم معصومیت ،صداقت و پاکی‌ میبینم
اگاهیتان ،دانأی تان ،افکارتان  باعث افتخار ماست ،درود به دامن پاکی‌ که شما را بارور ساخت ،

15.  مدیر سایت: لطفاً کمی درباره کتاب جدیدتان بگوئید. نام  کتاب، مختصری از محتوی آن و حدود تاریخ انتشار.


پایان سئوالات شمارهٔ ۲٠.
------

 
» جهت تهیهٔ DVD کامل وب‌سایت محمدجعفر مصفا، حاوی تمامی فایل‌های سایت از جمله فایل‌های تمامی جلسات، پرسش پاسخ‌ها، قطعه‌ویدیوها، مصاحبه‌ها و گفتگو‌ها و ...، به صفحهٔ تماس با ما مراجعه نمایید.
 
» برای اطلاع از تازه‌های سایت، انتشار هر کتاب، مقاله یا مصاحبهٔ جدید، انتشار محتوای تازه و برگزاری جلسات خودشناسی به سخنرانی محمدجعفر مصفا، می‌توانید در بخش خبرنامه عضو شوید.

   
 
 

۱ نظر :

مهسا گفت...

تشکر از خبرنامه. در حال دانلود فایلهای صوتی هستم.
@};-

ارسال یک نظر

» لطفاً نظر خود را به خط فارسی بنویسید.

» اگر مایل به تماس با مدیر سایت یا محمدجعفر مصفا هستید، فقط از طریق صفحهٔ "تماس با ما" و ارسال ایمیل اقدام کنید.