کتاب "نامه‌ای به ندیده‌ام"


  کتاب "نامه‌ای به ندیده‌ام"
  چاپ دوم، سال 1387، تهران
  چاپ اول: 1384

 خلاصه‌اي از موضوعات مطرح شده در اين کتاب:

    در اين کتاب، محمدجعفر مصفا چگونگي گذران مهماني و چگونگي رابطه با همسفران خويش را بقلم کشيده است. وجوه مختلف زندگي از جمله مذهب، سياست، وضع نابسامان روابط ناهنجار انسانها، بي‌عدالتيهاي اجتماعي، بي‌رحمي‌هايي که در طول تاريخ انسانها نسبت بهم داشته‌اند، فقر شديد، و ثروت هنگفت که براي آن مصرفي وجود ندارد، از موضوعات مطرح‌شده در اين کتاب هستند.

    محمدجعفر مصفا در اين کتاب، نماز را بعنوان يک ضرورت انساني، به شکلي کاربردي براي شناخت خويشتن خود، تعبير نموده است، اينکه چگونه انسان مي‌تواند واقعاً‌ خود را بشناسد. بررسي موانع خودشناسي، که در طي هزاران سال زندگي انسان وجود داشته است، نيز از ديگر موضوعات کتاب نامه‌اي به نديده‌ام است.


نوشتهٔ پشت جلد:

هر نماز آغاز يك توبه است؛ اعترافي است متواضعانه با اين معنا كه: اي رحمت واسعه، اي مهربان، خطاي مرا بر من ببخش؛ من براي حفظ فطرت خويش كه عنايت و امانت تو بود نزد من، قصور ورزيدم. هستي من امانت پاك و نيالوده‎اي بود؛ تجلي پاكي حضرت تو بود و من آن امانت پاك و شكوهمند را ارزان فروختم؛ به ‎آن جفا كردم. نورانيت آن را به ‎ظلمت بدل كردم. اكنون در ساحت قدسي و كبريايي تو سر سجود فرود مي‎‌آورم؛ توبه مي‎كنم؛ به ‎خاك مي‌‎افتم تا شايد كبرها و پيرايه‎‌هايي كه به ‎خود بسته‎‌ام فرو ريزد، و بار ديگر شايستگي حضور و وصل را پيدا كنم. اي بخشنده‌ي مهربان و اي روشنايي نامتناهي، از تو مي‌‎خواهم اين گمشده در توهمات را به‎ ساحت نوراني خود راه دهي! اي همه رحمت، به ‎اين گمشده كمك كن تا ستايش او از وحدانيت تو چنان با خلوص و حضور باشد كه با ذكر ”لا اله الا الله“ اين قطره‌ي سرگشته و بي‎‌پناه بار دگر به ‎درياي رحمتت متصل و در آن محو و فنا شود.


» برای خواندن چند صفحهٔ اول این کتاب، بروی اینجــا کلیک کنید.

» فهرست موضوعی این کتاب را از اینجا می‌توانید دریافت کنید. با تشکر از آقا سهراب برای تهیهٔ این فهرست.


» برای تهیهٔ این کتاب با ما تماس بگیرید.

» در صورتیکه قبلاً این کتاب را مطالعه کرده‌اید و مایلید نظری دربارهٔ آن بنویسید، در بخش نظرات (در پایین، قسمت "ارسال يک نظر")، می‌توانید نظرتان را بنویسید تا بر روی همین صفحه قرار گیرد.

هیچ نظری موجود نیست :

ارسال یک نظر

» لطفاً نظر خود را به خط فارسی بنویسید.

» اگر مایل به تماس با مدیر سایت یا محمدجعفر مصفا هستید، فقط از طریق صفحهٔ "تماس با ما" و ارسال ایمیل اقدام کنید.